On se jännittävää, miten ihmiset on jotenkin... itsekeskeisiä, tai ei, ei itsekeskeisiä, en tiedä, mikä se sana on, joka tätä ajatusta kuvaa.

Finistä löysin Frerard-ficin, englanniksi, ja sen author's notessa oli pyyntö siitä, että jos ei ole rakentavaa kommentointia, niin jättäkööt kommentoimatta. Olin tietenkin käynyt kertomassa, miten ihana oli, mutta sitten tajusin lukea a/n:n, ja loppujen lopuksi poistin oman kommenttini.

Luulisi nyt kaikkien tajuavan, että jos Finiin kirjoituksiaan (varsinkin Frerardia) pistää, niin asia vaan on niin, että kukaan, ei kukaan koskaan kommentoi rakentavasti. Mä olen saanut elämäni aikana My chem-ficciini ehkä yhden puoliksi rakentavan, mutta en koskaan ole nähnyt rakentavaa palautetta kokonaisuudessaan. Kertooko jotain Finin persoonien tasosta?

Ei sillä, että valittaisin, että ei tule rakentavaa. Mun mielestä on ihan kiva, että mulle sanotaan, että tykkään tästä, jatkoa vaan, enkä mä nipota siitä, että onko se rakentavaa vai eikö ole. Sen takia vitutti kyseisen neitokaisen tapa sanoa asiansa ('jos et voi kommentoida rakentavasti, älä kommentoi ollenkaan.'). Vittumaista ilman muuta, mutta kai mä kyllä sitä tajuankin, ehkä vähän, mutta silti. Jos laittaa kirjoituksensa finiin ja olettaa, että sitä edes luetaan, ei pitäisi olla varaa vaatia rakentavaa kaupan päälle, varsinkin kun kyse on englanninkielisestä ficistä, mikä taas ei tunnu olevan ihan kaikilla hanskassa.

Neiti, johon tässä viittaan, jos luet tämän, niin usko pois, että mun ei ole tasan tarkoitus loukata sinua tällä. Ihmettelen vain kovasti tapaasi, ei sen enempää, ei ole mitään henkilökohtaista. Itselleni vaan ei tulisi mieleenkään vaatia rakentavaa.